Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Warszawa walczy ze "smartfonowymi zombie". Napisy ''Odłóż smartfon i żyj'' przed przejściami dla pieszych [ZDJĘCIA]

Martyna Konieczek
Napisy ''Odłóż smartfon i żyj'' przed przejściami dla pieszych. Kolejna odsłona kampanii Tramwajów Warszawskich
Napisy ''Odłóż smartfon i żyj'' przed przejściami dla pieszych. Kolejna odsłona kampanii Tramwajów Warszawskich UM Warszawa
"Odłoż smartfon i żyj" - takie napisy pojawią się przed przejściami dla pieszych w okolicy 200 warszawskich szkół. To efekt wspólnej akcji Miasta Stołecznego Warszawa, Tramwajów Warszawskich i Zarządu Dróg Miejskich. Chodzi o to, żeby uczulić młodych ludzi na to, jak niebezpieczne może być wpatrywanie się w telefon na przejściu dla pieszych. Szczegóły w artykule poniżej.

Kilka miesięcy temu Tramwaje Warszawskie ruszyły z kampanią mającą zwrócić uwagę na zjawisko „smartfonowych zombie”. To duży kłopot, bo warszawiacy wpadają pod koła tramwaju często dlatego, że są zapatrzeni w telefon.

– Trzeba powiedzieć jasno, że coraz częstszą przyczyną wypadków komunikacyjnych jest nieodpowiedzialne korzystanie ze smartfonów i innych urządzeń mobilnych w ruchu drogowym. Często ofiarami takich zdarzeń są piesi, którzy są najbardziej bezbronnymi uczestnikami ruchu, ale też i najczęściej poruszają się po ulicach z telefonami w dłoni. Chcąc zmienić ten stan rzeczy musimy działać, dlatego Warszawa chętnie wspiera i inicjuje kampanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Głęboko wierzę, że uda nam się zwiększyć świadomość problemu smartfonowych zombie wśród warszawiaków – powiedziała Renata Kaznowska, Wiceprezydent m. st. Warszawy.

Kolejna odsłona kampanii skupia się tym razem na młodzieży ze stołecznych szkół: - Rozpoczynamy kolejną odsłonę kampanii. W ciągu najbliższych dwóch tygodni napisy z hasłem „Odłóż smartfon i żyj” pojawią się na ponad 200 przejściach dla pieszych zlokalizowanych w obrębie warszawskich szkół – dodał Wojciech Bartelski, prezes zarządu Tramwajów Warszawskich.

Dlaczego akurat przejścia przy szkołach? Odpowiedź jest prosta – z obserwacji przedstawicieli Tramwajów Warszawskich wynika, że grupą najbardziej narażoną na niebezpieczeństwo towarzyszące użytkowaniu smartfonów podczas przechodzenia przez pasy jest właśnie młodzież. Dzięki tym działaniom poprawić ma się czujność warszawiaków przed przejściami.

Warto dodać, że słynny film o smartfonowych Zombie, który stanowił część poprzedniej odsłony kampanii, zobaczyło już ponad 700 tys. osób.


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto